På plats i paradiset igen!

Den sista veckan innan avfärd bestod av en hel del träffar med familj och vänner och en heldagstur med goaste Mona och Uffe till Köpenhamn, så supermysigt!! Sonen lyckades hitta en ny bil (som förhoppningsvis rullar lite bättre än den förra ”skrothögen”….) och vi fick tryckt i oss en flock kräftor med Steffi och Mia en kväll – mumsigt! Efter en kväll på favvokrogen blev det sen natt hem och passade då på att ta ett foto av vårt vackra Rådhus i Landskrona.

Blandad kompott innan avresa

Dagen kom alltså för vår avresa och alla våra väskor (det blev 3 stora och två handbagage plus datorväska…..en hel massa kilo alltså!) och en härlig avskedskommitté bestående av sonen Benne, prinsessan Elvira och mamma Nattis, kompis Elin med sin lilla ”bebis” Svea vinkade av oss på stationen i Landskrona. Oj, vad vi kommer att sakna er! Kärlek!

Väl på Kastrup och efter incheckning blev det lite käk och dricka i loungen innan det var dags för boarding. Denna gång skulle vi flyga med Swiss via Zürich och sen via Bangkok innan sista sträckan till Phuket. Fräscha plan och i Zürich hade vi bara en kort stund innan vi gick ombord på ett nytt fint plan och även denna gång hade vi bestämt oss för att åka lite bekvämare….. Bra service, helt okej säte med allt som hör därtill och verkligen god mat! (Dock når dom inte upp till Cathay Pacific och Qatar enligt vårt tycke i alla fall…..). En lugn och bekväm resa tog oss till vårt paradis, Thailand, Phuket och Sai Yuan.

Då åker vi!!! Thailand, here we come!!!

Efter ett antal månaders längtan efter den goa maten och drycken har det blivit en hel massa av den varan sen vi kom hit….. Ett besök på nattmarknaden i Phuket town för diverse shopping, lånat bil en dag och fyllt den med massa nödvändigheter (och självklart även sånt som vi inte visste om att vi saknade….), besökt IKEAs showroom och ätit köttbullar och billig mjukglass (så nu har vi varit där också), shoppat på INDEX (liknande IKEA-varuhus) och monterat lite hyllor och rullvagnar hemma.

Mat, dryck & shopping
Mat, mat, mat och så lite dryck och shopping på det!

Vädret är som det är denna årstiden, en hel del regn och moln och en liten glimt av solen lite då och då…. För det mesta varmt men två kvällar på rad fick jag minsann ha jeans på mig när vi åkte iväg för att äta på kvällen! Har aldrig hänt förr! Och så har jag fått ha strumpor och långa brallor på hemma….. och Steffi har legat under en filt i soffan…. sååååå kallt har det varit!!! (öhhhh, typ 25-26 grader har det varit vid de tillfällena….)

Mat, dryck, mys, kallt, vågor, Rawai, Nai Harn o vovvar

En ny restaurang har öppnat i byn och den var vi ju såklart tvugna att testa. En italiensk/thai restaurang med riktigt supergod mat!!!! Inte det billigaste stället men absolut inte det dyraste heller. Dit kommer vi absolut gå fler gånger! (Deras efterrätter var suuuuupergoda!!). Ett litet besök hos Sea Gypsies för lite skaldjursfrossa har vi också hunnit med – mumsigt värre!

Restaurant Peter Pan i Nai Harn och frossar i skaldjur hos Sea Gypsies

Ännu en tur till Phuket town har det blivit och då lite shopping på Central, Expo (mannen köpte sig en liten ”handväska”… hihi) och en tur på marknaden på Thalang Rd på kvällen. Avslutade med en go middag på en högt rankad restaurang här på Phuket – One Chun. Helt okej mat men har varit på bättre ställen……

Marknad på Thalang Rd i Phuket Town

I måndags började allvaret för mannen och skolan startade. Denna gång blir det förmiddagslektioner vilket egentligen är betydligt bättre. 9-13 gäller så det blir ändå lite lugna mornar och sen har man hela em på sig om man ska hitta på något. Plus att han slipper köra hem i mörker……

Ses snart igen! Kram till er alla!

”Some people aren´t loyal to you,

they are loyal to their need of you.