God Morgon!

God morgon kära vänner! Här är det full rulle (i dubbel bemärkelse emellanåt….)! Förra veckan tog Steffi sitt Open water dykarcert! Sååå häftigt!!!! Önskar så att jag hade vågat! Vilken värld det finns där nere! Men, tyvärr så lär det aldrig hända, jag e alldeles för feg……

Steffi tar dykarcert!

Och tack och lov hämtade alla sig från magsjukan och inga fler blev dåliga (mer än lite sådär vanligt som man kan bli ibland här nere…..) Så det var nog allt maten vi åt till lunch den dagen. Ungdomarna har varit lite på beachen nån dag och medan dom härjade runt hemma vid poolen tog jag, mannen och Steffi en tur ner i byn för lite massage, härligt!

Condome Challenge & Relax

I lördags fyllde så mannen år och då blev det en slappedag här hemma (eftersom alla var mer eller mindre slitna efter gårdagskvällen…) innan vi fram emot kvällen tog en tuk tuk in till Phuket Town för att äta en go middag på Restaurang Natural. Mätta och belåtna hoppade vi tillbaka in i tuk tuken för vidare färd mot nattmarknaden.

Födelsemiddag på The Natural

Eftersom den bara är på helgerna fanns det inte så många möjligheter för ungdomarna att besöka den då dom inte blir här så jättelänge. Mannen tog en fotmassage medan jag och Steffi shoppade lite och sedan slog vi oss ner och drack vars en go drink. Killen som sitter där och blandar drinkar gör dom godaste drinkarna jag nånsing smakat!! Passionsmojiton är supergod! Så om ni är där nån gång så testa!

Nattmarknadsbesök

Igår söndag tog vi en liten utflykt till Freedom beach med nästan hela gänget. Moppade till Karon och tog sen en longtailbåt ut till den stranden som man enklast kommer till med båt. Man kan även ta sig landvägen dit men den sista biten är en rätt så brant backe så smidigast (och minst jobbigt…..) e alltså med båt. Tyvärr vet dom o ta betalt så det är inte så värst billigt längre att ta sig dit. Båtturen kostade 2800 baht t.o.r och sen på stranden kostade solstolarna (ja, det finns det där) 120/person och mat och dryck är åt det dyrare hållet. Men, men nu har vi varit där i alla fall.

Freedom Beach

Trots rätt så blåsigt så var havet lugnt så det blev en behaglig tur både dit och hem (även om man blev lite blöt…..)

Utflykt till Freedom Beach

Det var ju 4:e advent igår och då fick vi ju såklart tända det fjärde ljuset i vår adventsljusstake…… Och det har blivit en ny för ljusen i den andra hade redan brunnit ner så vi tänkte att vi ordnar en lite annorlunda denna gången….. Efter lite dusch moppade jag, mannen och Steffi tillbaka in till Karon och käkade på Håkans Bar och lyssnade lite på Elvis (Steffi har inte varit där så dit fick vi ju såklart dra henne också….)

4.e advent och Håkans Bar

Och så sist i dagens inlägg kommer det en hel del bilder från Sunshine Bar som vi besökte i fredags och hade lite födelsefirande för mannen där.  Så om ni inte tycker det är så kul med festbilder kan ni sluta läsa här….. (och kanske även dom som e lite känsliga…..)  Det var en riktigt superkul kväll (som vanligt där) och denna gången blev det en massa ringande i klockan! Grabbarna, Ninni, Steffi och även mannen var alla uppe och plingade! Några av dom till och med flera gånger! Enjoy!!!

Sunshine bar
Sunshine bar2
Sunshine bar3
Sunshine bar4
Sunshine bar

”Sometimes you need to do crazy things

to get out of your crazy mood”

Sawadee!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.